مقالات

عایق کاری نانو چه ویژگی هایی دارد

در عنوان مقاله گفته ‌شده است که عایق کاری نانو چه ویژگی‌ هایی دارد اما ابتدا اجازه دهید تا توضیحات مختصری در مورد عایق نانو به شما عزیزان بدهیم و شما را با این نوع از عایق بیشتر آشنا کنیم و سپس در مورد ویژگی‌های خاص این نوع از عایق‌ها و همچنین کاربردهای عایق نانو در ادامه با شما گفتگو کنیم، تا پایان این مقاله با ما همراه باشید .

عایق نانو نام دیگری نیز دارد که به آن عایق رطوبتی نانو گفته می‌شود که مواد تشکیل ‌دهنده آن همان‌ طور که از نامش پیداست از پلیمرها و فناوری نانو می‌باشد .

با پیشرفت علم و تکنولوژی صنعت عایق ‌بندی و ایزوگام نیز پیشرفت چشمگیری داشته ‌است و می‌توان گفت که عایق نانو تحول بسیار عظیم و رو به جلویی در این صنعت محسوب می‌شود .

در واقع تولیدکنندگان ایزوگام این روزها با استفاده از فناوری نانو و ترکیب کردن آن با مواد مختلف در زیر سطح های مولکولی و در مقیاس نانومتر و با ایجاد هم ‌بستگی‌های دوار پلیمری هوا گذر باعث افزایش و بیشتر شدن طول عمر عایق رطوبتی نانو شده‌اند و همین امر باعث شده تا از نظر اقتصادی برای مصرف‌کنندگان بسیار به ‌صرفه باشد چرا که مدت ‌زمان عمر این عایق چندین برابر شده ‌است .

در واقع این روش بهترین و کاربردی ‌ترین جایگزین برای روش ‌های قدیمی مثل ایزوگام ها می‌باشد .

اما حالا بیایید سری به ویژگی‌های عایق نانو بزنیم :

  • یکی از مثبت‌ترین ویژگی‌های این نوع از عایق‌ها استفاده آن‌ها در هر سطحی می‌باشد یعنی شما در هر سطحی که بخواهید عایق‌کاری و آب‌بندی کنید می‌توانید از آن استفاده کنیم و فرقی نمی‌کند آن سطح بتنی فلزی آجری ایزوگام یا آسفالت باشد چرا که به‌ راحتی می‌توانید عایق نانو را بر تمام این سطوح اجرایی کنید .
  • یکی دیگر از ویژگی‌های مثبت عایق نانو کاهش هدر رفت انرژی تا چهل و پنج درصد است در واقع از آن جایی‌ که عایق رطوبتی نانو روکش سفید دارد می‌تواند سطح هدر رفت انرژی را تا میزان چشمگیری پایین بیاورد .
  • حتی شما می‌توانید با اضافه کردن پیکمن به ساختار عایق رنگ ‌های مختلفی را جهت زیبایی بصری تولید کنید که این ویژگی نیز بسیار منحصر به‌ فرد است .
  • عایق نانو به‌ هیچ‌ عنوان شره نمی‌کند و چسبندگی بسیار قابل ‌قبول و فوق‌العاده‌ای دارد و آن را می‌توانید در هر سطحی چه افقی چه عمودی استفاده کنید
  • عمر این عایق‌ها بسیار بالا بوده و همین امر همان ‌طور که در سطرهای  بالاتر نیز اشاره کردیم باعث به ‌صرفه شدن آن می‌شود .
  • این نانوها صد در صد ضد آب هستند
  • این نانوها خاصیت آنتی باکتریالی دارند
  • عایق نانو از افزایش سطح وزنه پشت بام کاملاً جلوگیری می‌کند
  • عایق نانو نیاز به تخریب هیچ سطحی برای اجرایی شدنش ندارد
  • عایق کاری نانو زمان ‌بندی و انرژی کمتری را مصرف می‌کند
  • عایق کاری نانو را می‌توانید روی سطوح مواج و مورب نیز انجام دهید
  • یکی دیگر از فواید عایق ‌کاری نانو بی ‌بو  بودن و سمی نبودن و غیر قابل‌اشتعال بودن آن است
  • عایق نانو به ‌شدت انعطاف‌ پذیر بوده و چه در دمای هشتاد درجه و چه در حرارت بالای سیصد و پنجاه درجه قابلیت ارتجاعی دارد .
  • به ‌علت استفاده از فناوری نانو در این عایق به‌ هیچ‌ عنوان پوسته ‌پوسته و ترک ‌خورده نمی‌شود .

اما شاید برایتان جالب باشد که کاربردهای عایق نانو فقط به سطح پشت‌بام‌ها معطوف نمی‌شود و در مواردی چون :

در سرویس بهداشتی استخرها نمای ساختمان بدون حتی نیاز کوچک‌ترین تخریبی مورد استفاده قرار می‌گیرد

برای عایق ‌بندی پل‌های ماشین‌رو و پایه‌های پل نیز بسیار مناسب است

از این عایق‌ها برای عایق‌ بندی ستون‌های برق نیز استفاده می‌شود

 همچنین این عایق‌ها شاید بهترین نوع عایق‌کاری بر روی مخازن ذخیره آب آشامیدنی باشند

 از این عایق‌ها برای حوضچه‌ های پرورش ماهی و همچنین عایق‌ کاری آب‌ نماها و غارهای مصنوعی در رنگ‌های متنوع نیز استفاده می‌شود

 به‌ تازگی از این عایق‌ها برای جداول کنار خیابان نیز استفاده شده‌ است در اماکن پر رفت‌ و آمد نیز شما می‌توانید از این عایق‌ها استفاده کنید

 شما می‌توانید با این عایق‌ها ایزولاسیون چاه و مخازن ذخیره فاضلاب را نیز در دستور کار خود قرار دهید

 حتی در سطوح چوبی نیز می‌توانید از این عایق‌ها استفاده کنید

 حتی جهت درزگیری و آب‌بندی سرویس بهداشتی نیز می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید .

در صورتی‌ که شما عزیزان احتیاج به خدمت عایق‌ کاری نانو را دارید می‌توانید به ‌راحتی با رفتن به صفحه اول سایت و مراجعه به قسمت تماس با ما از طریق راه‌های ارتباطی که برای شما در نظر گرفته ‌شده با مشاورین و متخصصین مجموعه بزرگ ایران کفساب تماس حاصل فرمایید و ضمن انجام مشاوره رایگان اطلاعات بیشتری نسبت ‌به نحوه انجام عایق ‌کاری نانو و هزینه‌ های مربوط به آن به دست بیاورید.

 امیدواریم توانسته باشیم شما را با این فناوری جدید و بسیار کاربردی بیش‌ از پیش آشنا کرده باشیم .

سپاس که تا پایان با ما همراه بودید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *